רישום פטנטים

פטנטים הנו תחום בקניין רוחני, משרדנו מטפל התהלכי רישום פטנטים החל מהשלב הרעיוני ומלווה את הממציא או החברה בתהליך עריכת פטנטים בישראל ומחוץ לישראל, הצוות שלנו בעל ניסיון הן בתהליכי רישום פטנטים והן בהליכים משפטיים אחרים הקשורים לעריכת פטנטים וזכויות קניין רוחני, המתנהלים ברשות הפטנטים בישראל ומשרדי הפטנטים בעולם.
רישום פטנטים הנה זכות משפטית המעניקה מונופול על המצאה או תהליך, הבקשה לפטנט הנה מעיין תביעה המוגשת לרשויות הפטנטים השונות בעולם, הפרק האחרון בפירוט בקשת הפטנט, נקרא תביעות (claims) והוא קובע את היקף ההגנה שיעניק הפטנט.

עורכי הדין ועורכי הפטנטים שלנו (אחראים על עריכת פטנטים), מנסחים את בקשת רישום פטנטים, המוגשת לרשויות הפטנטים השונות בעולם, ודנים מול בוחני הפטנטים בשלב מאוחר יותר לאחר בחינת בקשת הפטנט, על היקף ההגנה.
לקביעת פגישת הכרות
השאירו פרטים ונחזור אליכם:

חייגו: 03-9711013

פטנטים – איך מתחילים?
אם לממציא/ה יש רעיון או ההמצאה, או לעיתים הוא בשלב יותר מתקדם, אנו נפגשים עימו ועורכים סיעור מוחות עם אנשי צוות שלנו מומחים לעריכת פטנטים, לעיתים כאשר יש לממציא רק רעיון שעדיין אינו המצאה, יש צורך להפוך את הרעיון להמצאה, כדי שנוכל להיכנס ולבחון האם ניתן להגיש בקשת רישום פטנטים, קרי האם יש סיכוי לקבל פטנט רשום.

לאחר פגישה הכרות ראשונית, במידה ונראה שיש סיכוי לפנות להליך של בקשת רישום פטנט, רק אז אנו נותנים את הצעתנו, להכנת החומר לבקשת הפטנט, שהנו עריכה וניסוח משפטי והכנת שרטוטים ואיורים בפורמט המתאים לפי תקנות הפטנטים.

עריכת פטנטים – חוק הפטנטים, אמצאה כשירת פטנט מהי?
סעיף 3 לחוק הפטנטים מציין אמצאה כשירת פטנט מהי? "אמצאה, בין שהיא מוצר ובין שהיא תהליך בכל תחום טכנולוגי, שהיא חדשהמועילה, ניתנת לשימוש תעשייתי ויש בה התקדמות המצאתית – היא אמצאה כשירת פטנט." (ההדגשות אינם במקור).

בפגישת ההכרות הראשונה עם הממציא, אנו בוחנים בעיניים משפטיות, האם יש סיכוי לענות על תנאי הסף שבחוק הפטנטים, כמובן יש תנאים נוספים שמבקש בקשת רישום פטנטים חייב לעמוד בהם, על מנת לקבל פטנט רשום, אך סעיף 3 לחוק הפטנטים מציין את עיקר התנאים המהותיים.

צריך לזכור כי בקשת רישום פטנט הנה זכות אחת בתחום הקניין הרוחני, לעיתים אנו ממליצים להגיש פטנט בצרוף בקשות לזכויות אחרות בקניין רוחני או להימנע מלהגיש בקשת פטנט ולחסוך את ההוצאות הכרוכות בכך.

תוקף פטנטים
תוקף פטנט הנו 20 שנה מיום הגשת בקשת רישום פטנטים, לכך יש חריגים, למשל במקרה של בקשה להארכת תוקף בתחומים מסוימים. לאחר בחינה המתבצעת על ידי בוחן פטנטים מטעם רשות הפטנטים, שהוא מחליט אם המצאה פלונית תקבל פטנט רשום או לאו או שתתקבל באפן חלקי, רשות הפטנטים תנפיק הודעה בדבר קיבול הפטנט.

לאחר קבלת תעודת הפטנט, למעשה המבקש זוכה בזכות המונופול על ההמצאה המוגדרת בתביעות המצויות בפטנט הרשום. המבקש צריך לשלם אגרות חידוש כל מספר שנים, כדי לשמור את תוקף הזכות שמוענקת בפטנט הרשום.

המידע לעיל הנוגע לרישום ועריכת פטנטים הנו חלקי ואינו מלא, יש להתייעץ עם עורך דין או עורך פטנטים לכל מקרה ומקרה באופן ספציפי, נשמח לעזור לך לקדם את המצאתך, חייגו: 03-9711013.
 
כל הזכויות שמורות   |   תנאי שימוש באתר   |   צור קשר  |  הצהרת נגישות
.
.